Vi räddar världen - vad gör du?

I denna blogg kan du följa ett gäng studenter från Högskolan i Jönköping. Vi studerar Internationellt arbete med inriktning Globala studier. Just nu befinner vi oss på olika ställen i världen på praktik, så häng med på våra olika äventyr!

GLAD PÅSK FRÅN HOWICK!

Publicerad 2013-03-28 11:08:00 i Sydafrika

Unni Logård: Idag är det Skärtorsdag och Rickard har livat upp kontoret genom att, iklädd kaninöron och svans, hoppa runt och bjuda på påskgodis! Han lovade att göra detta efter att vår Swazilandresa blev inställd, varpå en kollega glatt ropade att hon kunde fixa kostym! Så hon sydde detta i natt. Vilken kvinna! Tack Michelle! Sprida glädje är vackert!
Vi var tvungna att ställa in, eftersom resan till Swaziland nödvänligvis ville gå via Johannesburg, skulle ta två dagar och kosta oss massor med pengar. Vi stannar istället i Howick och ska ikväll fira skärtorsdag vid Midmar Dam med vår handledare Jim Taylor och hans familj samt Lauren, en amerikansk praktikant som jobbar på Education Office på WESSA. Och ja, Peter Wiktorsson, det kommer finnas kajaker! Mohahahaa! Försök hitta det i Bethlehem om du kan!
 
Annars rullar saker och ting på här i Howick. Vi har idag haft en enorm deadline ang. 59 praktikanter som kommer till de 11 olika WESSA-kontoren runt om i Sydafrika 2 maj. Känns skönt att det är klart. Vi funderar lite kring uppsatsen, är det bara vi som inte börjat? Hmm... Vad var det nu Joakim Öberg (vår uppsatsansvarig på skolan) sa? "Börja i TID!"
 
Vädret är nyckfullt i Sydafrika, särskilt över de höglänta områdena (som Howick). Idag är det vackert och soligt med zebror överallt, igår regnade det hela dagen. Förresten ska jag berätta Sagan om den Övermodiga Svenskan för er! Den handlar om Unni som tror att hon inte behöver solkräm på sig under ett marknadsbesök förra lördagen. Dessutom skulle hon sola i skuggan när hon kom hem. Det gick sådär för henne, om man säger så. Det har nästan slutat klia på ryggen :)
 
KRAM FRÅN OSS!

Kommentarer

Postat av: Agneta

Publicerad 2013-03-28 15:14:05

Åh, majsigt så mysigt att läsa om er! Kram

Postat av: Johanna Ekman

Publicerad 2013-03-28 15:22:19

en sån där kanin vill jag också ska hoppa runt här hos mig, saknar godis som bara den, lär ju proppa i mig när jag kommer hem (bara jag inte slutat gilla det, hade ju varit för hemskt!!!).

GLAD PÅSK!
kram

Postat av: ÅsaGåsa

Publicerad 2013-03-28 18:47:03

Vad fina ni är!! Du ser inte ens vinröd ut Unni, men det kanske lugnat sej nu?!? Här i Svedala är det fortfarande isande kall vinter. Skicka solen hitåt for peats sake!!! Glad påsk till haren och påskkärringen från en annan påskkärring. Ses i blåkulla... Xx

Svar: Men hallå, vad är det för bilder på dina ben i värmen på en STRAND?? My word, sluta klaga! Jag tog bilden innan jag brände mig, smart va? KUL ATT DU LÄSER! KRAM!
globetrottersia.blogg.se

Postat av: Matilda

Publicerad 2013-03-28 19:20:33

Sickna finingar! Vilka goa folk ni verkar jobba med, och vilken sjuk lyx att få äta godis! Själva festade vi till det med avocado på den annars så torra mackan i morse. Fint skareva!
Puss och kram på er!

Postat av: Jan "svärfar" Torstensson

Publicerad 2013-03-29 12:35:59

Påskharen kunde sprungit på skaren i södra Småland idag, blåsigt, snö i luften och runt nollan. Nu ser ni vilka lyckostar ni är som har det varmt.

Hare bra och trevlig Älg

Postat av: Marie, Bosnien

Publicerad 2013-04-01 11:32:46

Haha perfekt! Du har inte tid att hoppa upp till Bosnien en vända?

Postat av: Sherin

Publicerad 2013-04-01 11:36:02

Äntligen lite Unni! Har ju fått kasta massa tomater på alla andra här ;) Skriv mer! Hoppas du fick mitt mail förresten. Kram & Glad Påsk!

Svar: Haha Sherin, var snäll! Annars kommer jag inte och hjälper dig på AA i sommar ;) KRAM!
globetrottersia.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela