Vi räddar världen - vad gör du?

I denna blogg kan du följa ett gäng studenter från Högskolan i Jönköping. Vi studerar Internationellt arbete med inriktning Globala studier. Just nu befinner vi oss på olika ställen i världen på praktik, så häng med på våra olika äventyr!

En dag på Wiam

Publicerad 2013-03-14 20:33:35 i Israel-Palestina

Här kommer ett inlägg från Mia.
 
Nu har vi ryckt upp oss här i Bethlehem. Det var lite lagom deppigt i förrgår men nu ska jag berätta om gårdagen.
Jag tog ledigt från Laylac för att följa med Johanna och Becky till Wiam. Där fick förbereda för att hälsa över hundra besökare välkomna. Först en grupp pensionärer från England som var där för att lyssna på Zoughbi berätta om situationen här i Palestina. Vi fick leka affär också då gamlingarna kände att pengarna brann i fickorna. Allt ifrån Palestinasjalar till kors med Jesus på fick följa med tillbaka till England.
Nästa flock människor var ett gäng ungdomar från Indiana, USA. Meningen var att Amerikanerna och Palestinska ungdomar skulle dela med sig av sina liv och olika upplevelser. Då det var lite ont om Palestinier fick vi svenskar hoppa in. Synd om de som bara fick prata med oss. "Jodå jag har det bra". "Nedå jag har aldrig upplevt något hemskt". Efter ett tag tröttnade dem och frågade istället hur många IKEA-affärer det egentligen finns i Sverige.
 
Lagom till att det började krypa i benen hörde jag rop ifrån lekplatsen så då tog jag en sväng dit för att leka med barnen. Lite halvt motvilligt lånade jag ut kameran och fann nu över 100 bilder som är sådär halvbra. Men jag bjuder på en bild på mig och Miriam, Miriam framför muren, en söt tjej och världens lyckligaste Mia som får leka tillsammans med en tydligt uttråkad tjej. Kommer tyvärr inte ihåg de andra barnens namn, men nånting heter de i alla fall.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-03-16 13:51:33

Åh fina Mia! Vi saknar dig i Etiopien! Puss puss snart blir det Barcaaaaa / Cornelia

Postat av: Mia

Publicerad 2013-03-16 14:56:53

Jag saknar er med! Haha ja Barca kommer bli sjukt efter det här!

Postat av: Rickard

Publicerad 2013-03-16 22:37:10

Den sista bilder ar ju svinbra! Den lilla flickan ser totalt uttrakad ut medan Mia ar extatiskt road i bakrunden. Love it!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela